Promo Menjejak Memori



KENAPA awak terus mencari saya?” nada suaranya tinggi.


“Saya nak minta maaf. Saya tak sepatutnya memungkiri janji,” luah Rifqi bersungguh-sungguh.


Rifqi cuba mencuri tatap wajah gadis berselendang putih itu namun gagal. Gadis itu seperti mahu menyembunyikan wajahnya. Rifqi bergerak ke hadapan dan gadis itu juga turut berpusing, sengaja melindungi wajahnya yang entah bagaimana. Cahaya purnama yang suram gagal menyuluh wajahnya yang disembunyikan di sebalik selendang putih.


“Saya dah maafkan awak. Cukuplah, jangan cari saya lagi.” Gadis itu terus berlalu meninggalkan Rifqi.


"Tunggu!”


Rifqi cuba mengejar gadis itu. Namun gadis itu yang sedang bergerak tanpa menjejakkan kakinya ke tanah itu perlahan-lahan terbang tinggi ke awan biru.


“Tunggu!!!” jerit Rifqi sekuat hati.


Dia tidak mahu kehilangan gadis itu sebelum sempat mengajukan pertanyaan apa sebenarnya yang berlaku pada gadis itu. Ke mana menghilang? Kenapa menghilang?

2 ulasan:

~PakKaramu~ berkata...

Salam ziarah ramadan

Catatan ZZ berkata...

TQ PakKaramu sudi singgah di blog saya..salam ramadhan buat pakkaramu juga