PROMO - KALUNG



Bilik bercat biru muda itu memeningkan kepalaku. Mulanya aku sangkakan bilik tersebut adalah salah satu wad di hospital. Aku sangkakan ada orang yang telah menjumpaiku lalu menghantarku ke hospital. Namun, melihat pada katil pelaminnya yang dihiasi cadar berbunga ros besar, dan ketiadaan perkakasan hospital, aku mula menyedari bilik tersebut bukan sebahagian dari hospital.

Selain katil, bilik tersebut juga dihiasi dengan sebuah almari antik di bahagian penjuru. Terdapat juga sekeping lukisan tergantung di dinding. Lukisan pemandangan sebuah pondok di tepi sungai yang berbatu-batu…. indah dan mengasyikkan jika ditenung lama-lama. Di hujung kaki katil terdapat tiga buah kerusi rotan yang mengelilingi sebuah meja.

Mungkinkah aku sudah dibawa ke dunia orang bunian?

Sebuah cermin besar yang melekat di dinding telah menarik perhatianku. Aku lantas menghampiri cermin tersebut dan memerhati diriku. Aku masih memakai pakaian yang sama. Hanya tudungku sahaja yang hilang entah ke mana. Ada calar kecil di pipi sebelah kananku. Leher kananku ditampal plaster. Begitu juga dengan lengan kiriku. Siapa yang telah merawat luka di badanku?

Kalung yang entah kepunyaan siapa itu masih tergantung di leherku. Rambutku kusut-masai. Belum sempat aku hendak membetulkan rambut, sebuah pintu yang terletak bersebelahan cermin tiba-tiba terkuak.

Seorang lelaki berjambang putih muncul di sebalik pintu! Jantungku kembali berdegup kencang. Manusia atau orang bunian? Mukanya bengis memandangku.

3 ulasan:

Rasha_rz berkata...

kalung dgn kunci dari 1 syarikat, tapi pakai 2 nama berbeza ya?

Rasha_rz berkata...

aduih. lamanya tak update...

Catatan ZZ berkata...

sorry kak...kdg2 sy rajin update, kadang2 malas plak...huhu